« ITSM
Základní normativní rámec ITSM
ITSM je zakotven v normách řady ISO/IEC 20000, které byly poprvé stanoveny institutem British Standard Institute v roce 2005. (Řada těchto norem vychází z dřívějších norem řady BS 15000.)
Významné národní normy |
ČSN ISO/IEC 20000-3:2014 Informační technologie – Management služeb – Část 3: Pokyny pro vymezení rozsahu a použitelnosti ISO/IEC 20000-1 |
ČSN ISO/IEC 20000-6:2018 Informační technologie – Management služeb – Část 6: Požadavky na orgány provádějící audit a certifikaci systémů managementu služeb |
Významné mezinárodní normy |
ISO/IEC 20000-1:2018 Information technology – Service management – Part 1: Service management system requirements |
ISO/IEC 20000-2:2012 Information technology – Service management – Part 2: Guidance on the application of service management systems |
ISO/IEC 20000-3:2012 Information technology — Service management — Part 3: Guidance on scope definition and applicability of ISO/IEC 20000-1 |
ISO/IEC TR 20000-5:2013 Information technology – Service management – Part 5: Exemplar implementation plan for ISO/IEC 20000-1 |
ISO/IEC 20000-6:2017 Information technology – Service management – Part 6: Requirements for bodies providing audit and certification of service management systems |
Užitečné odkazy |
Národní centrum kybernetické bezpečnosti |
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví |
|
Přehled aktualizován dne 24. 10. 2019 |